Smarrig glassbomb!

Eftersom det står lite still på pysselfronten tänkte jag istället fresta med en otroligt god glassbomb som min syster gjorde till mammas födelsedag! Den räcker till ca 10 personer.

4 äggvitor + 1 msk socker vispas till mjuk maräng
4 äggulor + 1 msk socker vispas ihop
5 dl vispgrädde vispas
1 burk Nutella
½ påse maränger
rostade mandelspån, ca ½ påse

Blanda först ihop grädden och äggulorna, därefter marängsmeten. Det blir jättegott att vispa ner hälften av Nutellan med elvisp och sedan klicka i resten med slickepott om man vill ha lite chokladbitar i, annars vispar man ner hela burken. Rör till sist ner maränger och mandelspån. Häll smeten i en plastad skål och frys till nästa dag. Tag upp den i god tid, ca ½ timme före servering. Njut!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Usch, det är inte rättvist att frestas med såna läckerheter!! Bara för att jag undviker socker i möjligaste mån, är jag ju inte immun!! HiHiHi ;)

2007-01-19 @ 07:55:32
URL: http://petraunne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0