Dagens boktips!

Eller kanske rättare sagt författartips: Denise Rudberg! Jag började med att läsa hennes bok Jenny S och köpte sedan snabbt Mathilde också. Sedan insåg jag att hon skrivit tre böcker innan det och en till efter i samma "serie", så när jag fick hem de 4 läste jag alla 6 på raken, tog väl en dryg vecka. Det är lättlästa och roliga böcker i en fristående serie. Kristin och hennes umgänge bland Stockholms överklass som första boken, Väninnan, handlar om, finns med i utkanten (eller lite mer centralt) i alla böckerna. Visserligen har jag väl ganska tidigt insett hur varje bok skulle sluta, men att följa huvudpersonerna på vägen dit är riktigt underhållande!

Så har du inte läst något av Denise Rudberg innan, börja med Vänninan och fortsätt med Storlek 37, o.s.a, Jenny S, Mathilde och avsluta med Åse! Hon har även skrivit några ungdomsböcker, men de vet jag inget om...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Läser Mathilde nu,den är lika bra som hennes andra böcker!!

2010-01-29 @ 22:55:32
Postat av: Sara

Ajdå, jag har läst tjejerna, men missat dom andra 23, men det gör kanske inte så mycket om man inte läser dom i ordning?

2010-01-30 @ 15:43:00
URL: http://sarasscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0