Kort med vikning

I jan/feb-numret av Scrapbooking mm fanns det en del roliga kortvikningar, och jag provade på en av dem. Jag har använt mig av en av Bildmålarnas stämplar, Millie Mus hjärta.



Såhär ser det ut öppet.



Jag försöker mig på en snabbt förklaring också! Man börjar med att skära ut stommen i 10x30 cm. Sedan bigar man 10 cm in från varje kant där vikningen ska göras. Därefter bigar man från övre vänstra hörnet ner till första vikningen (sett från vänster), och från nedre högra hörnet upp mot den andra vikningen. Det mönstrade pappret skar jag till två fyrkanter av, ca 9,5x9,5 cm, delade det ena så att jag fick två trekanter. Pappret jag har inne i kortet har jag rundat hörnen på och alla kanterna är chalk på. Bandet har jag fäst under stämpelmotivet och ut till kortets kant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0