Plåsterfia

På Scrappizbloggens redaktionsträff för ett tag sedan fick vi en kul utmaning av Tessan, dels skulle vi alla använda samma skiss, men sedan fick vi dra en lapp med färgkombinationen vi skulle använda och en med de dekorationer vi skulle använda. Vitt och svart var dessutom ok att använda. Skissen och de andra utmaningarna hittar du här.



På min lapp stod det orange och grönt, en härlig färgkombo som jag använder alldeles för sällan! Jag skulle dessutom ha med 2 st mönstrade papper, rivet papper och blommor. Kvällen innan hade jag skrivit ut ett av mina foton i svartvitt och bara "suddat fram" färgerna på Julias plåster, och det kände jag passade perfekt till de papper jag ville använda. Jag använde halvpärlor för att ringa in de plåster som jag ville framhäva på fotot, hon vill helst ha plåster på sig hela tiden. Jag har följt den snygga skissen rätt mycket, två mönstrade papper som passade bra ihop, jag rev det ena i nedre kanten och färgade lite. När jag tyckte jag var klar med min LO insåg jag att det inte fanns några blommor på, men det fick som tur var plats bredvid mina genomskinliga hjärtan också. Klart!

Kommentarer
Postat av: Malin/malwa

En jättefin LO - kul att du hade "rätt" foto till utmaningen du fick. :)



God Jul!

2009-12-23 @ 20:39:13
URL: http://scrapsofmalwa.blogspot.com
Postat av: MissMian

Verkligen färger som passade dig att scrappa i!! Jag såg den här på scrappizbloggen och jag tycker den är helt underbar! Fotot är sååå fint och färgerna passade verkligen till! Tycker att svart-vitt och färg ger så fin kontrast!

2010-01-06 @ 08:02:16
URL: http://missmian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0