Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Igår kväll hade jag tänkt scrappa tillsammans med några trevliga scrap-vänner, istället har jag tillbringat ett dygn på sjukhuset tillsammans med Linn. Hon trillade baklänges från sin tripp trapp-stol och slog i huvudet så att det blev ett litet jack och mycket blod. Så efter att åkt ambulans in blev hon ihopklistrad och vi skulle åka hem igen eftersom hon verkade må bra. Men i väntrummet innan resten av familjen kommit började hon spy, så då fick vi stanna kvar för lite observation under natten. När natten varit hyfsat lugn skulle vi bara äta frukost och sedan åka hem. Men stackars Linn fick inte behålla maten då heller, så vi blev kvar till eftermiddagen istället. Nu verkar hon som vanligt och har fått behålla lite yoghurt och mackor, så förhoppningsvis blir det inga men efter det här!

Nu funderar jag lite över hur jag ska få bort blodet från håret, för enligt ena läkaren får vi inte tvätta håret på en vecka. (hon som limmade sa däremot att det skulle gå bra om vi väntade någon dag och inte blötte för länge...). Så det får bli lite vatten och en handduk och försöka gnugga bort det värsta misstänker jag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kramar om lilla Linn!!Så otäckt.Hoppas hon får behålla maten nu.
Kram

2007-11-09 @ 19:55:24
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Sara

Usch och fy vad otäckt, tur att det gick bra!! Hoppas att det ordnar sig med maten! Och med håret...
Vi får tro att ni får en lugn och skön helg nu då!
kram

2007-11-10 @ 08:41:43
URL: http://snorsk.blogg.se
Postat av: Petra

Hoppas ni mår bättre nu, Linn så klart, men även ni föräldrar. :)
Hmm, jag minns hur svårt det var att få bort blodet från mitt hår, när jag spräckte skallen (jag var 18 år på väg till Åre, spräckte huvudet på nattåget... Lång historia, kan ta den irl ;) )
Mina kompisar fick hjälpa mig att tvätta med trasa det som satt i hårbottnen. Inte lätt. Svagt rödhårig hela veckan!
Kram

2007-11-10 @ 09:56:32
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: Malin

Nämen, fy - stackars liten! Hoppas inte hon har ont och att hon får behålla maten. Kram!

2007-11-10 @ 19:45:28
URL: http://minimallasblog.blogspot.com/
Postat av: Aase/ängel60

LillPyret har ju fått proffshjälp och stått under översyn, men hur mår lilla mamma undrar jag? Alltid så jobigt när det händer barnen något. Tur att det gick bra till slut.
Kram kram till dej från mej! AA

2007-11-11 @ 20:00:35
URL: http://angel60.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0