Lekt i snön!

Idag var det kramsnö här, så vi passade på att gå ut och göra en snögubbe. Eller vi är kanske fel att säga, jag rullade och Linn tittade mest på... Sedan ville hon leka tittut när jag skulle fota henne tillsammans med snögubben och det fotot blev mycket bättre!

Snö

Sedan satte jag flickorna i varsin pulka och drog dem runt kvarteret och lite fram och tillbaka på gatan. Det var Julias första tur i pulkan, så jag tyckte vi skulle ta det lite lugnt. Hon verkade måttligt förtjust, men tolererade i alla fall att vi drog runt på henne. Linn tyckte det gick för långsamt och ropade: Snabbare Mamma! mest hela tiden.
Pulka

Kommentarer
Postat av: Petra

Visst är det märkligt så glada barnen blir av lite snö! Vi var ute halva dagen igår och förmiddagen idag och bara var... Inget märkligt: krypa gångar i snön, göra en hög, skotta, pulka mm. Det går att variera så bra, så det är en tacksam leksak.
Tack också för receptet på tacogratängen!! Vi gjorde det igår och det var verkligen toppengott!!!!!

2007-01-28 @ 12:54:30
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: Camilla

Så söta de är i sina pulkor :-)
Emelie har bara hunnit med en tur i pulkan men var måttligt road.Och idag har Nathalie sett sin snögubbe smälta bort.Trist att det har regnat bort nu.
Nu börjar det närma sig :-)har faktiskt gjort klart namnskylten nu i kväll.Nu ska jag bara komma på vad man ska pyssla med på träffen

Kram

2007-02-01 @ 00:22:40
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0