Hemma igen!

I helgen har vi varit i Stockholm, främst för att gå på dop ute på Resarö. Men vi passade på att åka upp redan på lördagen och hann igår med både att hälsa på hos Martins syster, gå en liten sväng på stan (kom till Panduro 10 minuter innan stängningsdags... :-( ) och träffa min kompis Jeanette och hennes man Philipp, hos dem bodde vi dessutom. Vi fick kanongod mat både till lunch och middag, och så kul det är att träffas när man inte har möjlighet att göra det så ofta! Jag och Jeanette träffades i Japan när vi båda jobbade där på Ericsson, och har träffats till och från sedan vi båda kom tillbaka hem. Det var så otroligt skönt att ha en svensk tjej att träffa och äta lunch med eller bara prata lite strunt med, för även om mina svenska jobbarkompisars fruar var trevliga, levde de ett helt annat liv och jag hade inte speciellt mycket gemensamt med de flesta av dem.

Idag har vi som sagt varit på dop för min bästa kompis son, Marcus. Kanontrevligt det med, och vi stannade kvar tills det var sovdags för barnen så vi hann träffas lite mer. Ska se om jag inte kan skaffa receptet på den goda tårtan vi fick, så kanske någon blir frestad av det! På hemvägen var det snöigt och Martin fick köra rätt långsamt hela vägen, så sista dryga  timmen när Julia vaknat var lite jobbigt, men annars gick det bra (lätt för mig att säga som satt bak och slapp köra...).

Men, men, borta bra men hemma bäst! Alltid skönt att komma hem tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0