Gör lite kort...

för att ta med mig när jag ska hålla en liten kortkurs för min systers jobbarkompisar på måndag. Eftersom vi kommer ha rätt lite tid till att visa olika tekniker och sedan göra kort vill jag visa rätt enkla kort som kan gå hyfsat snabbt att göra.

Du gör mig glad
Det här kortet är gjort efter samma skiss som det ena av helgens kort, men jag tycker själv att det känns rätt annorlunda även om det mest är färgerna. Stämpeln kommer från Magnolia och är målad med akvarellpennor. Jag tror det går snabbare att måla med det än att försöka visa distresser, så jag har använt det en del nu och tycker det blir rätt bra.

Grattis5
Här har jag istället använt samma papper som helgens kort, kan vara lite kul att få se två olika kort med samma papper också tänkte jag. Och så använde jag en mönstersax jag köpte på vår loppis på träffen i helgen, är inte så mycket för mönstersaxar på LOs, men har kommit på att det funkar rätt bra på kort. Stämepln är från hänglar&stänglar och även den målad med akvarellpennor.

Kommentarer
Postat av: Petra

FINA! Gillar också att utmana mig själv att använda samma skiss 2 gånger, eller samma papper i olika sammanhang. Det blir ju aldrig samma sak en gång till.
Kram

2007-02-08 @ 09:24:35
URL: http://petraunne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0