Hemgjord müsli!

Det här är en supergod müsli, tror grunden är ett GI-recept som jag bättrat på med lite pumpafrön.

Lagom till en långpanna:
5 dl fiberberikade havregryn
4 dl rågflingor
2 dl dinkelflingor
2 dl boveteflingor
2 dl solroskärnor
1 dl linfrö
1 dl sesamfrö
1 dl pumpakärnor
1 dl kokos
50 g grovhackade valnötter
50 g grovhackade hasselnötter
50 g grovhackad mandel
2½ dl vatten
½ dl flytande honung
3 msk rapsolja

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser. Blanda vatten, honung och rapsolja och värm ca 30 s i mikro för att det lättare ska blanda sig. Häll över grynen och blanda runt. Ställ in i ugnen 30-40 min och rör runt ca var 10:e minut. När det känns torrt, ta ut ur ugnen och blanda i 3 dl russin eller annan torkad frukt och låt det svalna innan du lägger upp det i en burk.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det lät onekligen smaskigt - alla mina favoritmüsliingredienser är med. :) Det måste jag prova! Tack!

2011-05-24 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0