Love

Idag har jag provat på en för mig ny teknik. Jag använde en mask och målade i gesso på vit cardstock och lät det torka ordentligt. Sedan mistade jag med Lindy stamp gangs stains, fast jag bytte korken mot en spraykork. När man har lagt på gesso först fungerar den som resist och man kan torka bort mistfärgen från gesson lite försiktigt, jag använde en fuktad trasa. Så vips blir det som en inverterad mask!



Den här LOn växte fram på ett sätt som är helt olikt mig, jag höll på med den i flera dagar. Först ville jag bara leka med gesso, mask och mist, och sedan la jag till lite efter hand på bakgrunden innan jag slutligen kom fram till vad jag ville använda den till. Jag har använt en annan mask tillsammans med svart gesso, men när jag inte blev helt nöjd med det så fick bara en liten del titta fram bakom en bit wellpapp.

Jag splashade med samma färg som jag mistat tidigare och stämplade också dit några cirklar. Först funderade jag på att låta hela LOn gå i vitt, svart och turkost, men kom fram till att det blev lite mer liv i den med lite rött också. Så jag la in ett rött papper och en journaling sprout från Jillibean. Spelkortet är från en vanligt kortlek där några kort försvunnit, här lät jag 4:an symboliser antalet i familjen.

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Visst är det roligt att jobba flera dagar med något, det trodde jag aldrig att jag skulle säga :)

Dessutom blir det urläckra resultat!!



Kram

2011-12-05 @ 21:40:33
URL: http://angel60.blogspot.com
Postat av: Sara

Cool!! Gillar färgkombon skarpt! Kram kram

2011-12-05 @ 22:00:25
URL: http://snorsk.blogspot.com
Postat av: cattis

Vilken läcker layout!! Gillar färgvalen!

2011-12-13 @ 14:16:02
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0