Godaste kladdkakan!

Har ju inte så mycket pysslat att visa upp, så jag passar på att ge er något smaskigt att baka istället! Den här kladdkakan är min favorit, jättesmidig att göra, blir lagom kladdig och smakar kanongott! Både smeten och färdig kaka! ;-)

150 g margarin el smör
3 dl socker
1 krm salt
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
2 ägg
½ dl kokos

Smält smöret och blanda i socker, salt, kakao och vaniljsocker. Rör sedan ner mjölet och därefter ägg. Allra sist tillsätts kokos. Smörj en form med margarin och kokos (istället för ströbröd) och häll ner smeten. Grädda i 200 grader i 10-15 min.

Jag använder en rund form, vet inte riktigt diametern på den, men den känns normalstor. Det går precis lika bra att göra i muffinsformar, jag använder alltid aluminiumformar och då brukar det bli 18 st.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Snälla säg att ni är hemma den 26 e Oktober?
För vet du vad,,,då lämnar vi man och barn hemma och går på Ladies night eller hur?? Det är vi väl värda?
KRAM

2007-09-23 @ 19:01:46
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Camilla

Vad synd!Skulle vara så kul att gå på.

2007-09-23 @ 20:53:14
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Camilla

www.ladiesnight.se
Det finns allt från supé till bara vanliga läktarplatser,lite skillnad på priser med då såklart..

2007-09-24 @ 09:13:56
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0