Tacogratäng

Ikväll lagade Martin och jag till en tacogratäng som Martins syster Mia gjort förra helgen, nytt för mig men så gott att jag nog måste dela med mig!

Till 4 portioner behövs ungefär:
200 g philadelfiaost, vi hade light tror jag
2 dl creme fraiche400 g färs
1 påse tacokryddor
1 liten burk majs
tomat
gurka
stekta champinjoner
tacosås
riven ost

Först blandar man philadelfiaost och creme fraiche i en ugnsfast form. Steker köttfärs och kryddar enligt påsen. Bred ut i formen. Lägg i majs, svamp, tomat och gurka, bred på sås och avsluta med den rivna osten. Grädda i 200 grader, 15-20 minuter. Ät tillsammans med tortillabröd.

Man kan nog ta lite vad man känner för i grönsaksväg, har man någon favorit till taco funkar det bra!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej
Jag har svarat i min blogg om frakten,men ja det är helt nytt det har kommit till precis nu då.Det är det som har varit så otroligt bra med dom att det var även internationellt synd att de tagit bort det.Vad var det för böcker?Nyfiken :-)

2007-01-21 @ 20:23:52
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Camilla

surfar runt i natten ;-) man ska inte surfa in till dig om man dessutom är småhungrig,du frestar ju med både glassbomb och taco gratäng fy dig!!!

:-):-)
Kram

2007-01-22 @ 00:53:51
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0