Hektisk dag och lite mat!

Idag har det varit fullt upp här! Först kom min bästa kompis med sin lille kille och hälsade på, vi hämtade Linn på dagis och lagade lunch ihop. Direkt när de åkte, körde vi ut för en träff med mammor och barn vi lärt känna genom Familjeliv. Efter några timmar där åkte vi ner för att hämta Martin på jobbet och sedan hans syster som kom med tåget från Stockholm. Hem och fixa kvällsmat och äta, sedan kom min mamma och syster upp strax innan de andra skulle åka iväg till Martins föräldrar nere i Småland. Det här är första gången jag är ifrån Julia över natten, så det kommer nog kännas lite konstigt...

Tror jag måste dela med mig av vad vi åt! Har väl inget riktigt namn på maträtten, i vår familj brukar det gå under "det där med ägg, räkor och franskbröd".

Koka ägg så de blir medelhårda, skala och skiva. Det ska täcka botten på en form. Sedan skalar man räkor och lägger över äggen, lite lagom glest. Över det ska det vara en vit grundsås med lite dill i, också det så att det täcker det mesta av formens botten. Allra överst lägger man ett rätt tjockt lager med tärningar av franskbröd och sedan är det in i ugnen 10-15 minuter på 200 grader.

Kommentarer
Postat av: Camilla

åh det där lät gott måste prova ikväll tror jag

2007-01-13 @ 10:35:58
URL: http://www.camillasscraprum.wordpress.com
Postat av: Petra

Mums! Sån mat gillar jag, jag ska genast skriva ner det!
Vi ses senare idag.

2007-01-13 @ 12:28:39
URL: http://petraunne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0